سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آخرین مطالب
لینکستان
امکانات جانبی

ابزارهای کاربردی

لوگوی دوستان ما
پاورپوینت جنگ نرم
 
سلام به شما بازدید کننده گرامی،دعوت میکنم حتما از آرشیو پر محتوای وبسایت اتصارالحسین(ع)نوشهر دیدن فرمایید

 تبلیغات وبسایت........................  تبلیغات وبسایت

برای ورود به صفحه اصلی وبسایت انصارالحسین (ع) نوشهر ، اینجا را کلیک نمایید.

خاتمی کاندیدا نمی‌شود
محمدعلی ابطحی، درباره طرح مناسک که از سوی برخی از اصلاح‌طلبان مطرح شده است، گفت: نسبت به این طرح اطلاعات دقیقی ندارم و تنها از طریق برخی از روزنامه‌ها از محتویات آن اطلاع پیدا کردم.


عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: با توجه به خبرهایی که در مجموعه اصلاح‌طلبان به گوش می‌رسد به طور قطع می‌توان گفت خاتمی برای انتخابات ریاست جمهوری آینده کاندید نخواهد شد.

محمدعلی ابطحی، درباره طرح مناسک که از سوی برخی از اصلاح‌طلبان مطرح شده است، گفت: نسبت به این طرح اطلاعات دقیقی ندارم و تنها از طریق برخی از روزنامه‌ها از محتویات آن اطلاع پیدا کردم. انتخابات فضای خوبی است تا همه جریانات و تشکل‌های سیاسی در آن حضور پیدا کنند و به طور حتم اگر اصلاح‌طلبان نیز شرایط را مناسب بدانند، در انتخابات حضور پررنگی خواهند داشت.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
منبع: fardanews.com




:: برچسب‌ها: ابطحی,خاتمی,کاندیدا ,انتخابات سال92,خاتمی کاندیدا,
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : سه شنبه 91/8/23

مصر: سفیر خود را از تل آویو فرا می خوانیم
منابع صهیونیستی اعلام کردند مصر رژیم اسرائیل را تهدید کرده است در صورت ادامه حملات به غزه سفیر خود را از تل آویو فراخواهد خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، مصر کابینه رژیم صهیونیستی را تهدید کرده است در صورتی که حملات نظامی به نوارغزه را متوقف نکند سفیر قاهره در تل آویو را فراخواهد خواند.

بنا بر اعلام منابع صهیونیستی، مصری ها صراحتا اسرائیل را تهدید کرده اند با هر حمله نظامی به نوارغزه واکنش قاطعی نشان خواهند داد و هرگز اجازه نخواهند داد این حملات ادامه پیدا کند.

به گفته این منابع، مصر خطاب به رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که این رژیم باید خویشتن دار باشد تا قاهره بتواند به تلاش های خود برای برقراری آتش بس در نوارغزه ادامه دهد.
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
منبع: mehrnews.com




:: برچسب‌ها: مصر,ادامه حملات,غزه ,سفیر ,تل آویو ,اخراج سفیر ,
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : سه شنبه 91/8/23

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: ما پیش از آغاز مذاکره با آمریکا، باید با گروه 1+5 به یک نتیجه مثبت برسیم چراکه این گروه کانال خوبی برای مذاکره با ابرقدرتها است.

به گزارش سه نسل، محسن رضایی در حاشیه مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله ملک حسینی - نماینده ولی‌فقیه در یاسوج - در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: رابطه با گروه 1+5 رابطه مناسبی است و ما می‌توانیم در موضوعات مختلف با این گروه مذاکره کنیم.

وی افزود: ما باید توجه داشته باشیم اگر سرنوشت کشور با هرکدام از ابرقدرتها را بدون تعامل با دیگر قدرتهای جهانی پیوند دهیم، به طور ناخواسته وارد دعوای بین ابرقدرتها خواهیم شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: ما رابطه خوبی با گروه 1+5 داریم و باید فعالان ما در عرصه سیاست خارجی همین رابطه خوب را بطور جدی به نتیجه برسانند.




:: برچسب‌ها: نظر محسن رضایی,درباره مذاکره, با آمریکا,ایران و آمریکا,مذاکره
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : سه شنبه 91/8/23

برای جلوگیری از کوچکترین حادثه ای عملیات صادرات نفت خام در پایانه نفتی خارگ برای چند ساعت متوقف شد.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی با اشاره به توقف چند ساعته عملیات صادرات نفت ایران به دلیل وقوع طوفان سهمگین و ناگهانی اسکوال (Squal)، اعلام کرد: هم اکنون روند صادرات نفت از سرگرفته شده و هیچگونه خسارتی به تاسیسات و اسکله‌های پایانه نفتی خارگ وارد نشده است.

به گزارش سه نسل، سیدپیروز موسوی امروز در گفتگو با مهر با اشاره به وقوع طوفان ناگهانی و سهمگین Squal در منطقه خلیج فارس، گفت: وقوع این طوفان حتی توسط سازمان هواشناسی هم پیش بینی نشده بود.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی با اعلام اینکه در اقدامی هوشمندانه و ضربتی تدابیر لازم برای مقابله با طوفان و حفاظت از تاسیسات پایانه نفتی خارگ در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: برای جلوگیری از کوچکترین حادثه ای عملیات صادرات نفت خام در پایانه نفتی خارگ برای چند ساعت متوقف شد.
 
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در حال حاضر روند صادرات نفت خام ایران در پایانه خارگ از سر گرفته شده است، اظهار داشت: با وجود وقوع طوفان سهمگین اما هیچگونه خسارتی به تاسیسات، مخازن و اسکله های تخلیه و بارگیری پایانه نفتی خارگ وارد نشده است.

وی از ارسال گزارش جامع طرح مقابله با طوفان Squal به شرکت ملی نفت ایران خبر داد و افزود: این طوفان هر 7 تا 8 سال یک بار در منطقه خلیج فارس اتفاق می افتد.

با وجود طوفان ناگهانی (Squal) در خلیج فارس، عملیات جداسازی کشتی‌های نفتکش در حال بارگیری از پهلوگاه شماره سه اسکله شرقی جزیره خارگ بدون هیچ خسارتی با موفقیت انجام شد.
 
با توجه به ویژگی‌های این نوع تندباد دریایی که از انواع طوفان های کوتاه، شدید و ناگهانی است، پیش بینی می شد که خسارات جبران ناپذیری به این پهلوگاه وارد شود که با اقداماتی که به منظور ایمن سازی این اسکله انجام شده، خسارت به صفر رسیده است.
 
معمولا در طوفان‌های مشابه این طوفان در سال‌های گذشته، خسارت‌هایی همچون کنده شدن بازوهای بارگیری و آسیب به سامانه‌های طناب گیری به اسکله وارد می شد که این بار آمادگی موجود، اسکله را از هرگونه خسارتی مصون نگه داشت.




:: برچسب‌ها: ,طوفان شدید,خلیج‌فارس,ممنوعیت صادرات نفت,نفت ایران,طوفان
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : سه شنبه 91/8/23
همزمان با تداوم سکوت یوتلست در قبال ممنوعیت پخش شبکه‌های ایرانی در اروپا یک تحلیل‌گر بین‌المللی به پرس تی‌ویمی‌گوید این اقدام «مقدمه جنگ سرد دوم است.»

یوتل ست و حذف شبکه ها

پی‌یر دورتیگویه تصریح کرد:« این، یک اقدام موجه نیست بلکه حمله‌ای بر ضد حق آزادی بیان است. من شخصا از این مساله متحیر نشدم چرا که ما در پاریس به زندگی کردن تحت فشار تبلیغات موسوم به تبلیغات صهیونیستی عادت داریم. به نظر من این، مقدمه‌ای برای جنگ سرد دوم است نه تنها علیه ایران و سوریه بلکه بر ضد روسیه و چین.»

وی افزود:«ما هیچ مثال دیگری در این زمینه نداریم. مثلا در زمان جنگ سرد نیز چنین حمله‌ای را شاهد نبودیم. هیچ‌یک از شبکه‌های رادیویی روسیه یا چین مورد سانسور قرار نگرفت. و ما با ایران نیز وارد جنگ سرد نشدیم. فکر می‌کنم این یک کودتاست. منظورم این است که این سانسور در واقع اقدامی زیر پوشش و تحت لوای اتحادیه اروپاست.»

یوتل‌ست، در اقدامی که نمونه بارز نقض آزادی بیان است به شرکت آرکیوا، سرویس دهنده پخش ماهواره‌ای هاتبرد دستور داد که از روز دوشنبه (24 مهر، 15 اکتبر) فرکانسی را که این شبکه ها روی آن پخش می شدند، قطع کند. 

شبکه‌های ایرانی که پخش آن‌ها متوقف شده است پرس تی‌وی، العالم، جام جام 1 و 2، سحر 1 و 2، شبکه خبر جمهوری اسلامی ایران، شبکه قرآن و شبکه عربی زبان الکوثر را شامل می‌شود.

ناظران بر این باورند که اتحادیه اروپا به آزادی بیان احترام نمی‌گذارد و از هیچ تلاشی برای خاموش کردن صدای رسانه‌های جایگزین فروگذار نمی‌کند.

شبکه‌های خبری ایران که تحت تاثیر این تصمیم قرار گرفتند تنها قصد داشتند با انعکاس صدای مردم مظلوم و ستمدیده به سراسر جهان، انحصار غرب در زمینه پخش اخبار را بشکنند




:: برچسب‌ها: ,اقدام ضد ایرانی, یوتل‌ست,مقدمه‌سازی, جنگ سرد دوم,
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : دوشنبه 91/8/22
مارتین نسیرکی، سخنگوی سازمان ملل می‌گوید بان کی مون، دبیر کل این سازمان نگران بیانیه‌های تهدیدآمیز مقامات رژیم اسراییل درباره برنامه انرژی هسته‌ای ایران است.

بان کی مون و  ایران

نسیرکی روز پنجشنبه (18 آبان) در نشستی خبری در مقر سازمان ملل در نیویورک گفت، بان درباره تهدیدات رژیم اسراییل به انجام اقدام نظامی علیه ایران نگران است.

وی خاطر نشان کرد: «دبیر کل سازمان ملل همواره تاکید کرده است که تنش‌های خاورمیانه باید تنها از راه گفت‌وگو حل شود.»

محمد خزاعی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک روز چهارشنبه اظهارات «تحریک‌‌آمیز، غیرقابل توجیه و غیرمسئولانه» نخست وزیر رژیم اسرائیل را علیه برنامه انرژی هسته‌ای ایران را قویا محکوم کرد و هشدار داد که چنین بیانیه‌هایی نقض آشکار منشور ملل متحد و قواعد و حقوق بین‌المللی هستند که صلح و امنیت منطقه‌ای را تهدید می‌کنند.

رژیم اسراییل به کرار ایران را به حمله نظامی تهدید کرده و به دروغ ادعا می‌کند که تهران به دنبال اهداف غیر نظامی در برنامه انرژی هسته‌ای خود است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسراییل در تازه‌ترین اظهارات جنگ طلبانه خود علیه تهران در 5 نوامبر گفت که وی آماده صدور حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران است.

ایران ضمن رد این ادعاها، همواره تاکید کرده است که به عنوان یکی از امضاکنندگان متعهد پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی (ان‌پی‌تی) و یکی از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از حق استفاده از فن‌آوری هسته‌ای برای دستیابی به اهداف صلح‌آمیز برخوردار است.

بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون چندین بار از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند و هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای ایران بعد نظامی داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.




:: برچسب‌ها: سازمان‌ملل,نگران ,تهدیدات ,جنگ‌طلبانه ,ضدایرانی اسراییل,
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : دوشنبه 91/8/22
دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) گفته است تاسیسات انرژی اتمی ایران برای اهداف مسالمت آمیز به کار گرفته می‌شوند.

صلح آمیز بودن انرژی هسته ای ایران

یوکیا آمانو، روز یکشنبه (21 آبان، 11 نوامبر) در مصاحبه با روزنامه گزتا تایید کرد شمار بسیاری از تاسیسات انرژی اتمی ایران، تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی برای اهداف مسالمت آمیز به کار گرفته می‌شوند.

دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی اشاره کرد که بسیاری از ماموران سطح بالای این آژانس تا به اینجای کار از تاسیسات انرژی اتمی ایران دیدار کرده‌اند و گزارش آژانس نشان می‌دهد که ایران سلاح هسته‌ای ندارد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی در تاریخ 13 دسامبر سال 2012 دور جدیدی از مذاکرات با ایران را درباره برنامه اتمی این کشور برگزار خواهد کرد. 

آخرین دور از مذاکرات بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در تاریخ 21 اوت سال 2012 در وین، پایتخت اتریش برگزار شد.

ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در تاریخ 14 و 15 می نیز در وین مذاکره کردند. پیش از این جلسه، در ماه فوریه و ژانویه نمایندگان دو طرف دو دور از مذاکرات را در تهران، پایتخت ایران برگزار کردند.

امریکا، اسرائیل و هم‌پیمانان آن‌ها همواره ایران را به تلاش برای رسیدن به اهداف نظامی در برنامه انرژی هسته‌ای خود متهم می‌کنند.

ایران ضمن رد این ادعاها، همواره تاکید کرده است که به عنوان یکی از امضاکنندگان متعهد پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی (ان‌پی‌تی) و یکی از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از حق استفاده از فن‌آوری هسته‌ای برای دستیابی به اهداف صلح‌آمیز برخوردار است.




:: برچسب‌ها: صلح آمیز بودن ,انرژی, هسته ای ایران,دبیر کل سازمان ملل
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : دوشنبه 91/8/22

اشتباه جدید شبکه بی‌بی‌سی و اتهاماتی که علیه یک سیاستمدار انگلیسی مطرح شده، منجر به برکناری مدیرکل بی‌بی‌سی شده است، اما بررسی کوتاهی بر پیشینه شبکه بی‌بی‌سی نشان می‌دهد که اشتباه در این شبکه امری عادی و رایج است.

به گزارش سه نسل، با استعفای مدیرکل بی‌بی‌سی از سمت خود، بحران این شبکه وارد فاز جدیدی شده است. بحرانی که رسوایی اخلاقی «جیمی سویل» ستاره سابق بی‌بی‌سی آن را آغاز کرد و حالا این شبکه هرچه دست و پا می‌زند بیشتر در باتلاقی که این رسوایی ایجاد کرده، فرو می‌رود.

سویل مجری دهه 70 و 80 بی‌بی‌سی است و سال قبل در سن 84 سالگی درگذشته است. با مرگ او ادعاهای زیادی در مورد فساد اخلاقی او مطرح شده و به نحوی که پلیس اعلام کرده است که 300 شکایت آزار جنسی کودکان از سویل مطرح است. این پرونده و شائبه اطلاع مدیران بی‌بی‌سی از فساد اخلاقی سویل، به خودی خود بحران بزرگی را برای این شبکه به وجود آورد. به نحوی که افرادی چون «جان سیمپسون» این پرونده را بدترین بحران 50 سال اخیر در بی‌بی‌سی خوانده است.

جیمی سویل که بی‌بی‌سی را به بحران برد

ادامه مطلب...


:: برچسب‌ها: گاف‌ های, بی‌ بی‌ سی,BBC,سوتی های سالBBC

نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : دوشنبه 91/8/22

مردانی که احتمال رئیس جمهور شدنشان هست

مردان محتمل رئیس جمهوری
هیچ‌کس جواب قطعی نداده است...


برای کاندیداتوری در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری که خردادماه سال آینده برگزارخواهد شد، افرادی پا به این میدان خواهند گذاشت که برخی از آنها یا پیش از این عهده‌دار همین مسئولیت بوده‌اند یا طعم رقابت را چشیده و همچنان سودای آن را در دل دارند و البته افرادی هم برای نخستین بار مدعی ورود به این میدان دشوار خواهند شد. در انتخابات ریاست‌جمهوری دهم، 476 داوطلب، ثبت‌نام کردند تا ببینند در چنین عرصه‌ای، کجا ایستاده‌اند، اما در نهایت صلاحیت 4 نفر از این تعداد، از سوی شورای نگهبان تایید شد و فقط 4 تن وارد فضای جدی رقابت برای مهم‌ترین رویداد سیاسی سال 88 شدند. هم‌اکنون اسامی حدود 20 نفر در محافل سیاسی و رسانه‌های عمومی به‌عنوان نامزدهای بالقوه انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم مطرح شده است. البته برخی می‌خواهند نبض جامعه را بسنجند، برخی نیز عزم خود را جزم کرده‌اند. مردانی هم هستند که حتی تمایلی برای حضور در فهرست کاندیداهای احتمالی ندارند و ترجیح می‌دهند، همان جا که هستند «باشند». ایسنا مروری کرده به شرایط همه آنها که به نحوی نام‌شان برای مهم‌ترین رویدادسیاسی سال آینده مطرح است.

سیدحسن خمینی

کاندیداتوری نوه امام راحل درانتخابات ریاست‌جمهوری از اولین خبرهایی بود که در رسانه‌ها منتشر شد. عده‌ای از قطعیت حضور تولیت آستان امام خمینی (ره) سخن گفتند و برخی نیز چنین خبری را تکذیب کردند تا زمانی که دبیر بزرگداشت مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) طی یک نشست خبری ضمن رد این موضوع گفت که یادگار امام (ره) و بیت‌ ایشان به دنبال کسب پست و مقام نیستند. البته غیر از اعلام قطعی نیامدن او از سوی انصاری برخی رسانه‌ها نیز «رجل سیاسی نبودن» را بنابر تفاسیری مانع کاندیداتوری سیدحسن خمینی می‌دانند و البته طرح جدید مجلس درباره سن کاندیداها مانع دیگری برای اعلام حضور سیدحسن 40 ساله است.

هاشمی رفسنجانی

نام ‌هاشمی‌رفسنجانی که دوبار رئیس‌جمهور کشورمان بوده است، برای مدتی در فهرست نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری آینده قرار گرفت. آن زمان که خبری مبنی بر دیدار انتخاباتی ‌هاشمی‌رفسنجانی و ناطق نوری منتشر شد. در این خبر آمده بود که ناطق نوری از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم دعوت کرده است. زمانی هم نمایندگان مجلس بحث افزایش سن کاندیداهای ریاست‌جمهوری را مطرح کردند و سخن از این موضوع به میان آمد که عده‌ای می‌خواهند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری و در نهایت در معرض قضاوت مردم قرار بگیرد. پس از گمانه‌زنی‌های متعدد، رئیس دولتی که سازندگی نامیده می‌شد با روزنامه آرمان گفت‌وگو کرد و درباره نشست‌های خود و ناطق نوری که انتخاباتی خوانده می‌شد، گفت: (ما) همیشه جلسه داریم. بعد از جلسه مجمع، معمولاً چهار، پنج نفر از دوستان می‌مانند و با هم ناهار می‌خوریم و مسائل کشور و راهکارها را مطرح و بحث می‌کنیم. این حرف را هم من به آقای ناطق زدم و هم ایشان به من زدند. گفتم هنوز وضع جسمی و سن شما بهتر از من است و بیایید. ایشان هم برعکس به من می‌گفت، اما همه، حرف بود. گفتم که دیگر نمی‌توانم بیایم و آقای ناطق هم عذرهایی داشت.

علی‌اکبر ناطق‌نوری

مسئول دفتر حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق‌نوری اعلام کرد که وی در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم، کاندیدا نمی‌شود. در پی انتشار اخباری مبنی بر «احتمال نامزدی حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری در انتخابات آینده»، مسئول دفتر وی اعلام کرد: حجت‌الاسلام ناطق‌نوری کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نمی‌شود. حجت‌الاسلام ناطق‌نوری عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز پیش از این نیز در مهر ماه 1383 اعلام کرده بود «من در نهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری کاندیدا نیستم و ان‌شاءالله تا روز قیامت هم برای هیچ انتخاباتی نامزد نخواهم شد.»

اسفندیار رحیم مشایی

جدی‌ترین گزینه‌ای که نامش از ماه‌ها قبل به‌عنوان کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم ازسوی طیف دولت مطرح شد، اسفندیار رحیم‌مشایی است که این روزها حتی عکس انداختن از وی در حاشیه جلسه هیات دولت نیز دشوار شده است. پس از اوج گرفتن بحث کاندیداتوری وی و گمانه‌زنی‌های متعدد درباره ورود او به فضای کاندیداتوری، دفتر رئیس‌جمهور در اطلاعیه‌ای خبر کاندیداتوری وی برای انتخابات ریاست‌جمهوری را تکذیب کرد. در متن اطلاعیه دفتر رئیس‌جمهور آمده بود: «در پی انتشار اخباری منسوب به جناب آقای مشایی مبنی بر اعلام کاندیداتوری ایشان برای انتخابات ریاست‌جمهوری ضمن تکذیب جدی خبر مذکور اشعار می‌دارد که آقای مشایی هیچ‌گاه و در هیچ محفل خصوصی یا عمومی درباره این موضوع صحبتی نکرده است.»

علی لاریجانی

رئیس مجلس از دیگر چهره‌های مطرح برای کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری است که با وجود حجم سفرهای استانی که می‌تواند حکایت از عزم جدی وی برای حضور در این عرصه داشته باشد، اعلام کرده که برنامه‌ای برای کاندیداتوری در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری ندارد. وی اولین بار در واکنش به سوالی درباره آمادگی خود برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم گفت که برنامه‌ای در این رابطه ندارد. در همین ارتباط از محمدرضا باهنر در نشستی خبری درباره کاندیداتوری لاریجانی پرسیده شد که وی در پاسخ به این سوال گفت: چندین بار از ایشان سوال شده است، گفته‌اند که قصدی ندارند.

محسن رضایی

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام سابقه دو دوره رقابت با احمدی‌نژاد را دارد، او در دوره دهم نیز به شیوه انتخابات معترض شد، اما حسابش را با دو کاندیدای معترض دیگر جدا کرد. محسن رضایی در پاسخ به این سوال که آیا در انتخابات ریاست‌جمهوری کاندیدا می‌شوید؟ اظهار کرد: «انتخابات ریاست‌جمهوری آینده بسیار مهم است و نسبت به آن نمی‌توان بی‌تفاوت بود، اما من هنوز تصمیمی در این باره نگرفته‌ام و اگر تصمیمی بگیرم اعلام خواهم کرد.»

محمدباقر قالیباف

محمدباقر قالیباف هم از جمله افراد مطرح در عرصه ریاست‌جمهوری است. شهردار تهران که در چهارمین نشست هم‌اندیشی دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی سخنرانی داشت، درباره حضورش در این عرصه گفت: «بنده ولع رئیس‌جمهوری ندارم؛ چرا که انسان از یک ساعت بعد خود نیز باخبر نیست. در سال 88 هم بسیاری گفتند که قالیباف می‌خواهد رئیس‌جمهور شود و ستادها زده و برنامه‌ها دارد، ولی دیدید که حضوری نداشتم؛ چرا که در آن زمان وظیفه‌ای نداشتم، ولی در سال 84 احساس وظیفه کردم، ولی این را هم بدانید که به دنبال بالاترجویی نیستم، ولی اگر مصلحت باشد در آینده به آن فکر می‌کنم. از این نوع انسان‌ها نیز نیستم که بگویم احساس تکلیف و وظیفه می‌کنم. بنده خودم از این وظیفه‌ها تاکنون حس نکرده‌ام و ان‌شاءالله حس نخواهم کرد.» با این حال در مورد قطعیت حضور او درعرصه کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری اظهارنظر زیادی شد، تا جایی که برخی رسانه‌ها از استعفای او برای فعالیت در این عرصه خبر دادند، اما شهردار تهران چنین قطعیتی را زیر سوال برد، زمانی که اداره کل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری تهران با صدور اطلاعیه‌ای براین نکته تاکید کرد: مطالب مطروحه در مصاحبه‌ای که قالیباف انجام داده – و منجر به شکل گیری چنین ذهنیتی شده است- نظرات و علاقه‌مندی‌های شخصی بوده و ارتباطی با دیدگاه‌های شهردار تهران ندارد.

مصطفی پورمحمدی

رئیس سازمان بازرسی کل کشورکه برکناریش از دولت نهم حاشیه‌ساز شد نیز در واکنش به سوالی مبنی بر نامزد‌ی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده گفت: «حضور خود را در انتخابات نفی نمی‌کنم، ولی در زمان مشخص باید تصمیم به بلوغ برسد تا قابل انتشار شود. همچنین شرایط اجتماعی هم باید برای اعلام حضور مناسب باشد، اما در حال حاضر زمان مناسبی نه برای تصمیم‌گیری است و نه شرایط اجتماعی، زمان پذیرش چنین تصمیماتی را دارد.» پورمحمدی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که اگر شما در انتخابات ریاست‌جمهوری کاندیدا شوید، آیا جامعه روحانیت از شما حمایت می‌کند؟ خاطرنشان کرد: «جامعه روحانیت به‌عنوان یک نهاد تاثیرگذار در حوزه اصولگرایی سعی دارد، نقش خود را به خوبی ایفا کند. اگر قرار باشد کاندیدای ریاست‌جمهوری شوم، خوشحال خواهم شد که نهادهای اصلی از من حمایت کنند.»

حسن روحانی

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی هم یکی دیگر از چهره‌هایی است که از او به‌عنوان نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم یاد می‌شود. اما رئیس مرکزتحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام درگفت‌وگویی برخی اخبار درباره کاندیداتوری‌اش برای انتخابات ریاست‌جمهوری را تکذیب کرد و در پاسخ به این‌که آیا برای انتخابات ریاست‌جمهوری برنامه‌ای دارید، تنها به گفتن واژه‌ «خیر» اکتفا کرد. برخی از او به‌عنوان نامزد احتمالی طرح دولت وحدت ملی یاد می‌کنند، دولتی که شامل اصلاح‌طلبان هم خواهد شد اگرچه اخیرا موسوی خوئینی‌ها اعلام کرده است حاضر نیست بپذیرد چنین کلاهی برسر اصلاح‌طلبان برود. این روحانیِ اهل سکوت، در این باره موضع‌گیری چندانی نداشته است.

علی‌اکبر ولایتی

علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل، درباره حضور خود در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده گفت: «در این باره اظهار نظر نمی‌کنم.» ولایتی اخیرا مصاحبه کرده و گفته است: «تا زمان انتخابات خیلی زمان باقی است و نباید با ورود نابهنگام و زودرس، به بحث‌های انتخاباتی بپردازیم.» وی همچنین در پاسخ به این سوال که برخی شما را کاندیدای مقبول دولت وحدت ملی معرفی کرده‌اند. آیا این موضوع را تایید می‌کنید؟ اظهارکرد: «من هم راجع به این موضوع مطالبی را در برخی سایت‌ها خوانده‌ام، اما نه کسی با من در این رابطه صحبتی داشته و نه من با کسی حرفی زده‌ام. اگر در آینده بخواهم راجع به این موضوع تصمیمی بگیرم، در همان آینده هم اظهارنظر خواهم کرد.»

سید محمد خاتمی

گفته می‌شود رئیس دولت اصلاحات در پاسخ به برخی اظهارنظرها درباره احتمال کاندیداتوری‌اش تاکید کرده که حاضرم تعهد محضری به آقایان بدهم که کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری نمی‌شوم. در همین راستا مهرعلیزاده معاون رئیس‌جمهور دولت اصلاحات درخصوص حضور سید محمد خاتمی در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده گفت: «بنده در مورد نامزدی آقای خاتمی در انتخابات چیزی نشنیده‌ام، اما معتقدم ایشان حضور بسیار فعالی در انتخابات خواهند داشت، اما این‌که خودشان کاندیدا شوند مشخص نیست.»

محمدرضا عارف

محمدرضا عارف از اصلی‌ترین چهره‌های مطرح شده اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم است. وی درباره‌ احتمال کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم گفت: «این موضوع بحثی زودرس و زودهنگام است، باید تلاش کنیم فضا برای مشارکت حداکثری فراهم شود.» این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که زمانی عضو کابینه دولت اصلاحات بود، افزود: «باید تلاش این باشد که فضا به سمت مشارکت حداکثری پیش رفته و تمام مردم باانگیزه تشویق شوند که در انتخابات حضور داشته باشند.»

اسحاق جهانگیری

اسحاق جهانگیری وزیر صنایع و معادن دولت اصلاحات در پاسخ به این سوال که آیا واقعا به کاندیداتوری برای انتخابات ریاست‌جمهوری آینده فکری نکرده‌اید، گفت: «بالاخره وقتی این موضوع مطرح می‌شود، نمی‌توان گفت که اصلا فکر نکرده‌ام، ولی هنوز به تصمیم نرسیده‌ام، چون ما عضوی از جریانی به نام جریان اصلاح‌طلب هستیم، پس مستقیما نمی‌توانیم اقدام کنیم. این‌که برخی دیگر نیز چنین می‌کنند و خود راسا تصمیم می‌گیرند، بی‌این‌که با مجموعه اصلاح‌طلبان مشورت کنند نه تنها کمک نمی‌کند، بلکه آسیب هم می‌زند.» از وی در ادامه پرسیده شد آیا شما توانایی ریاست‌جمهوری را در خودتان می‌بینید؟ که جهانگیری در پاسخ به این سوال مدعی شد: «به هر حال از کارهایی که تاکنون قبول کرده‌ام، همه راضی بودند، هم موافقین و هم مخالفین. کسی درباره عملکرد من نظر منفی نداشته است.»

محسن مهرعلیزاده

محسن مهرعلیزاده رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی با اشاره به وجود برخی اخبار درباره احتمال کاندیدا شدنش برای انتخابات ریاست‌جمهوری دوره یازدهم گفت: «اگر شرایط فراهم شود و امکان خدمتگزاری باشد، حضور خواهم یافت و در غیر این صورت خیر.» وی اظهارداشت: «هنوز برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم تصمیم قطعی نگرفته‌ام و باید ببینم شرایط چگونه خواهد شد.»

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
منبع: armandaily.ir



:: برچسب‌ها: مردان,احتمال ,رئیس جمهور شدن,کاندیدای,انتخابات ریاست جمهوری92
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : دوشنبه 91/8/22

ستادحقوق بشر با صدور بیانیه ای از عزم جدی دستگاه قضایی کشور برای برخورد سریع، قاطع و بدون اغماض با مقصر یا مقصرین فوت یک شهروند ایرانی در زندان خبر داد.

به گزارش سه نسل به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، این ستاد در بیانیه ای از عزم جدی دستگاه قضایی کشور برای برخورد سریع، قاطع و بدون اغماض با مقصر یا مقصرین فوت یک شهروند ایرانی در زندان خبر داد.

در این بیانیه با تاکید براینکه هر فردی که قصورا یا تقصیرا در این واقعه دخالت داشته است، مورد پیگرد سریع، قاطع و بدون اغماض دستگاه قضایی قرار خواهد گرفت، آمده است: با دستور قاطع و ویژه حضرت آیت الله آملی لاریجانی ریاست محترم قوه قضائیه تمام ابعاد قضیه تحت بررسی دقیق قرار گرفته است که نتایج آن بزودی اعلام خواهد شد.

متن بیانیه به این شرح است:
بنام خدا

ادامه مطلب...


:: برچسب‌ها: بیانیه,قوه قضائیه, مرگ, وبلاگ نویس,عکس,بیانیه مرگ وبلاگ نویس,

نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : یکشنبه 91/8/21
   1   2   3   4      >
 
لینک دوستان ما
نویسندگان
آرشیو مطالب
تبلیغات
سایت های مفید