سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آخرین مطالب
لینکستان
امکانات جانبی

ابزارهای کاربردی

لوگوی دوستان ما
پاورپوینت جنگ نرم
 
سلام به شما بازدید کننده گرامی،دعوت میکنم حتما از آرشیو پر محتوای وبسایت اتصارالحسین(ع)نوشهر دیدن فرمایید

 تبلیغات وبسایت........................  تبلیغات وبسایت

برای ورود به صفحه اصلی وبسایت انصارالحسین (ع) نوشهر ، اینجا را کلیک نمایید.

دکتر«علی الربیعی» شیخ وهابی سعودی در تویتر به کشتار حوله اشاره کرد و گفت: به قتل کودکان در سوریه و عراق افتخار می کنیم.


وی در ادامه بی حرمتی خود، کشتار کودکان را به مثابه غزوه دانست.

این شیخ وهابی اظهار داشت: آمریکا به یک سرباز آمریکایی که دهها کودک را کشته بود، افتخار کرد، پس چرا ما به به کشتار کودکان شیعه افتخار نکنیم!

وی ادامه داد: ما وهابی ها به غزوه حوله که در آن کودکان علوی و شیعه در سوریه کشته شدند، افتخار می کنیم!

بنابر گزارش الجوار، تروریستهای وهابی با حمایت عربستان و قطر و ارسال سلاح و پول به آنها دست به کشتار مردم می زنند و شبکه های هوادار آنها همچون الجزیره و العربیه از آنان دفاع می کنند.

کشتار حوله در منطقه ای در نزدیکی شهر حمص در سوریه رخ داد، در این جمله حداقل 108 نفر از مردم محلی به قتل رسیدند. از جمله کشته‌شدگان 49 کودک و 34 زن بودند که با شلیک گلوله از فاصله نزدیک و یا ضربات چاقو کشته و بسیاری نیز با وضع فجیعی سر بریده شده بودند.

در همین راستا، سرتیپ قاسم جمال سلیمان، رئیس کمیته تحقیق سوریه در کنفرانسی خبری در دمشق گفت: بین 600 تا 800 تروریست مسلح با استفاده از تسلیحات سنگین حملات در روستای حوله را در 25 می اجرا کرده‌اند.
جمال سلیمان افزود: به نظر می‌رسد تمامی قربانیان از خانواده‌های صلح جویی بوده اند که حاضر نشدند در برابر دولت بایستند و سلاح به دست بگیرند و با گروه‌های مسلح اختلاف داشتند.


منبع: شیعه نیوز




:: برچسب‌ها: کشتار کودکان, شیعه ,افتخار ,عربستان,وهابیت,سقوط آل سعود
نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : چهارشنبه 91/3/31

سایت شورای روابط خارجی آمریکا و نشریه فارین پالیسی روز گذشته دو مقاله راجع به نایف بن عبدالعزیز، ولیعهد فوت کرده عربستان، منتشر کردند.

شورای روابط خارجی آمریکا در همین زمینه اشاره کرده است به ویدئویی که از آخرین صحبت های نایف در فضای اینترنت نفوذ داده شده است. سی.اف.آر در این زمینه می نویسد:‌ نایف با صدایی ضعیف می گوید: ما درباره اعتقادات و کشورمان اهدافی داریم.  او همچنین از سعودی ها می خواهد که از عربستان دفاع کنند.




×نایف مدافع وهابیت و سلفیت بود

به گزارش شورای روابط خارجی آمریکا، او البته اشاره ای به این نمی کند که عربستان و اسلام در خطر هستند یا نه. و به نظر می رسد که آخرین حرف او دفاع از وهابیت و سلفیت در عربستان بوده است.

بر اساس گزارش سایت یاد شده، نایف همچنین در لحظات آخر عمر خود نیز هیچ اشاره ای به مقولاتی مثل زنان، اصلاحات در عربستان، حقوق شهروندی و مدرنیته نمی کند.
نشریه آمریکایی فارین پالیسی نیز در مقاله ای با عنوان "نایف را دست کم گرفتند"، می نویسد: به نظر می رسد با مرگ نایف، دیپلماسی سعودی و سیاست عربستان بدون تغییر بماند. در واقع در حال حاضر بسیاری از تصمیمات عربستان سعودی توسط شاهزادگان مطرح این کشور گرفته می شود.

فارین پالیسی می افزاید: اگرچه بسیاری از حرکات عربستان نظیر اعزام نیرو به بحرین و یا ایفای نقش در شورای همکاری خلیج فارس برای ادغام بحرین با این کشور به اسم نایف تمام شده است اما حقیقت آنست که پادشاه و سعود الفیصل(وزیر خارجه عربستان) نقش اساسی در این راهبردها داشته اند و قهرمان اصلی نایف نبوده است.
ادامه مطلب...


:: برچسب‌ها: جنگ سرد ایران, عربستان ,اندیشکده های آمریکایی,سقوط آل سعود

نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : چهارشنبه 91/3/31

زنان عربستانی با ارسال نامه ای به شاه سعودی خواستار موافقت وی با حق رانندگی برای زنان شدند.

زنان عربستانی در ادامه مبارزات خود برای دستیابی به ابتدایی ترین حقوق خود که زیر سلطه آل سعود نقض شده است، با ارسال نامه ای به شاه سعودی خواستار موافقت وی با حق رانندگی برای زنان شدند.


رنان سعودی در این نامه تأکید کردند: شمار زنان عربستانی که در کشورهای عربی مجاور درخواست گواهینامه رانندگی کرده اند، فقط در یک مدرسه آموزش رانندگی در بحرین طی یک سال به 5 هزار نفر رسیده است. زنان عربستانی در این نامه که در پایگاه های اینترنتی منتشر شده، اظهار امیدواری کرده اند که فراخوان زنان برای رانندگی در خیابانهای عربستان که هفدهم ژوئیه آینده سالگرد آن می باشد، مورد توجه قرار گیرد؛ چراکه هدف از این فراخوان آن است که زنانی که از کشورهای همسایه توانسته اند گواهینامه رانندگی دریافت کرده اند، از ضرورت داشتن راننده رهایی یافته، و هنگام ضرورت خودشان رانندگی کنند.


این زنان خاطرنشان کردند که هدف آنها مخالفت با مسئولان و یا نقض قوانین و یا همکاری با طرفهای بیگانه نیست؛ و آنها نماینده یک حزب یا گروهی از مخالفان نیستند و تصمیم ندارند که تظاهرات کنند؛ بلکه این اقدام به دلیل شکست حتمی مطالبات مستمری است که از بیش از 30 سال قبل مطرح شده است.


زنان در عربستان حتی از کمترین حقوق بعنوان یک شهروند برخوردارند نیستند، به صورتی که علاوه بر ممنوعیت رانندگی، بدون قیم و سرپرست حق مسافرت، خرید، و داد و ستد ندارند.


منبع: شیعه انلاین



نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : سه شنبه 91/3/30

شاهزاده نایف تنها 7 ماه مسئولیت ولیعهدی را برعهده داشت. وی علاوه بر تصدی پست ولیعهدی، وزیر کشور عربستان سعودی نیز بود.



دفتر پادشاهی عربستان سعودی لحظاتی پیش در بیانیه ای مرگ ولیعهد این کشور را اعلام کرد.

تلویزیون دولتی عربستان سعودی به نقل از دفتر پادشاهی عربستان سعودی اعلام کرد شاهزاده نایف بن عبدالعزیز ولیعهد این کشور که برای معالجه در خارج از این کشور به سر می برد؛ درگذشت.

به گفته شبکه العربیه، شاهزاده نایف که برای معالجه به شهر ژنو سوئیس سفر کرده بود درگذشت. قرار است فردا یکشنبه جنازه نایف برای تشییع به عربستان سعودی منتقل شود.

شاهزاده نایف تنها 7 ماه مسئولیت ولیعهدی را برعهده داشت. وی علاوه بر تصدی پست ولیعهدی، وزیر کشور عربستان سعودی نیز بود.

این درحالی است که در سال گذشته نیز شاهزاده سلطان، ولیعهد وقت عربستان سعودی به دلیل بیماری در سفر درمانی در آمریکا درگذشت.

ولیعهد جدید کیست؟

ادامه مطلب...

نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : سه شنبه 91/3/30

در پی افزایش رسوایی های مفتی های سلفی و بالا رفتن سطح آگاهی عمومی ملت سعودی که به پوچ بودن اندیشه وهابیت پی برده اند، هر روزه اخبار و گزارش هایی از گوشه و کنار عربستان سعودی در مورد مسائل و بحران های مختلف به وجود آمده در این کشور به گوش می رسد.

در جدید ترین خبر در این باره، 105 تن از مفتی های سلفی معتدل در عربستان سعودی با انتشار بیانیه ای مشترک، اعتراف کردند که پدیده "کفر" و "شرک" در نقاط مختلف عربستان به ویژه در شهر جده به شدت افزایش یافته و به پدیده ای آشکار تبدیل شده است.


این بیانیه علت افزایش کفر و شرک در عربستان سعودی را نتیجه سوء و معکوس اندیشه وهابیت دانسته اند که مبلغان آن مفتی های سلفی هستند. آنها همچنین افراط گرایی را عامل دیگر این مسأله دانسته اند.


در حالی که این بیانیه توسط این 105 مفتی سعودی منتشر شد، اما شیخ «عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ» مفتی اعظم عربستان سعودی ادعای آنان را رد کرد و گفت: ادعایی که در مورد افزایش "کفر" و "شرک" در عربستان و به ویژه در جده مطرح شده، واهی است و شایعه ای بیش نیست و نیاز به اثبات دارد.


مفتی اعظم عربستان سعودی همچنین گفت: جده شهری اسلامی است و تعداد زیادی از علمای دینی، مبلغان و افراد نیک و صالح در آن زندگی می کنند.

منبع: شیعه آنلاین



نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : سه شنبه 91/3/30

"سعیدالشهابی" نویسنده و چهره سرشناس بحرینی با اشاره به اینکه تغییر و تحول در عربستان سعودی امری حتمی است، تاکید کرد که آل‌سعود نمی‌تواند به بقای خود ادامه دهد.

"سعید الشهابی"، نویسنده و تحلیلگر بحرینی در گفت‌وگو با فارس تاکید کرد که عربستان سعودی روزهای سختی را پیش‌رو خواهد داشت،‌ چون آل سعود نمی‌توانند چندان در راس قدرت باقی بمانند، به ویژه آنکه آنها در تحریف و مصادره انقلاب‌های عربی نیز دست داشته‌اند.


الشهابی با اشاره به اینکه اختلافات در داخل خاندان سعودی رو به افزایش است، گفت: مرگ "نایف بن عبد العزیز"،‌ ولی‌عهد سعودی ضربه دیگری به اوضاع جاری در عربستان وارد کرده و بحران جدیدی را درباره جانشینی وی در خاندان سعودی به وجود آورده است، چون موضوع جانشینی و تعیین جانشین ولی‌عهد در عربستان تابع تصمیم‌های خاندان حاکم است و مردم در این‌باره هیچ نقشی ندارند.


این نویسنده و تحلیلگر بحرینی مقیم لندن تصریح کرد، وقتی رهبری در یکی از کشورهای جهان فوت می‌‌کند، برای تعیین و انتخاب رهبر یا رئیس جدید به مردم رجوع می‌شود تا مردم رهبر و رئیس جدید خود را انتخاب کنند،‌ اما در عربستان مشاهده می‌کنیم که مردم دارای هیچ نقشی در انتخاب ولی‌عهد نیستند و این موضوع تنها به خاندان حاکم مربوط می‌شود.


سعید الشهابی تاکید کرد که هم اکنون اختلاف نظرهایی بین جریان‌ها و گرایش‌های موجود در خاندان سعودی مشاهده می‌شود و این نزاع تنها بین یک فرد یا یک شاهزاده با شاهزاده دیگر نیست، بلکه نزاع بین نسل‌هاست.

ادامه مطلب...

نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : سه شنبه 91/3/30

شیخ «علی الربیعی» چهره سرشناس وهابیت در عربستان سعودی طی اظهاراتی به کشته شدن کودکان شیعه توسط وهابیون افتخار کرد.

وی در مطلبی جدید که در صفحه شخصی خود در سایت اجتماعی تویتر منتشر کرد نوشت: آمریکا یک سرباز ارتش خود را که ده ها شهروند عراقی را به قتل رسانده بود، مورد تقدیر قرار داد و به ویژه جایزه اهدا کرد. پس ما هم این حق را داریم که به کشتن کودکان شیعه در منطقه "الحوله" در سوریه و مناطق مختلف عراق افتخار کنیم.


گفتنی است او در این مطلب اعتراف کرده که عامل قتل شیعیان و دیگر شهروندان بی گناه در منطقه "الحوله" در سوریه و مناطق مختلف عراق، وهابیون بوده اند.


قابل ذکر است حدود دو هفته پیش جنایتی در شهر "الحوله" سوریه رخ داد که بر اثر آن ده ها زن و مرد و کودک بی گناه جان باختند. پس از وقوع آن حادثه و انتشار تصاویر دردناک آن، کشورهای مختلف بین المللی جوسازی شدید علیه حکومت «بشار أسد» رئیس جمهور سوریه به راه انداختند اما پس از چند روز سرنخ هایی پیدا شد که نشان می داد عامل آن جنایت وهابیون و نیروهای مسلح وابسته به شبکه تروریستی القاعده بوده اند.


شایان ذکر است، با انتشار این مطلب توسط شیخ «علی الربیعی» که در آن اعترافاتی مطرح شده، به نظر می رسد که دیگر هیچ جای بهانه ای از سوی دشمنان و مخالفان حکومت سوریه باقی نمانده باشد تا حوادث "الحوله" را بهانه کنند.


منبع: شیعه آنلاین



نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : سه شنبه 91/3/30

خانم «نورات احمد فواد نجم» فعال مصری طی اظهاراتی گفت: انقلاب عظیم سعودی در راه است.

وی در ادامه افزود: پس از مرگ شاهزاده «نایف بن عبدالعزیز آل سعود»، با توجه به اینکه وی مسئول پرونده فعالان سیاسی عربستانی بود، اکنون به نظر می رسد که مانع اصلی وقوع انقلاب در عربستان از سر راه برداشته شده است لذا به نظر می رسد ما در آینده بسیار نزدیکی شاهد انقلاب عظیم سعودی باشیم.


این فعال مصری همچنین گفت: شاهزاده نایف با هرگونه معارضه و یا فعالی که در عربستان بود برخورد جدی و قاطع می کرد از همین رو اکنون که دیگر او نیست، معارضان و فعالان دشمن اصلی خود را از دست داده اند لذا به راحتی تحرک خود را آغاز خواهند کرد.


خانم «نورات احمد فواد نجم» همچنین مرگ ملک «عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود» را نیز بسیار نزدیک پیش بینی کرد و گفت: به نظر می رسد پس از مرگ شاهزاده نایف، ملک عبدالله نیز در آینده ای نزدیک بمیرد و پس از آن ما در مدت زمان بسیار کوتاهی شاهد محو شدن آل سعود از شبه جزیره العرب خواهیم بود. شاهزادگان آل سعود لباس های عربی عشایر بیابان نشین را بر تن خواهند کرد و از کاخ های خود فرار می کنند.


وی در ادامه گفت: من به عنوان یک شهروند مصری از شاهزاده نایف نمی گذرم زیرا ما در مصر 1500 شهید دادیم تا انقلاب کنیم اما پس از انقلاب نایف با پول خود، برای انقلاب ما نقشه کشید تا آن را خراب کند. از خداوند متعال می خواهم که بخاطر خون شهیدان از او نگذرد.


منبع: شیعه آنلاین



نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : سه شنبه 91/3/30

عربستان سعودی عملیات های متعدد تروریستی را به وسیله شبکه تروریستی القاعده و هوادارانشان مرتکب شده، امّا این کارشناسان غربی بوده اند که گسترش تفکر وهابی که زمینه ساز جنبش های تروریستی کور است، را مورد سرزنش قرار داده اند.

رسانه های صهیونیستی همیشه از عملیات های خشونت آمیز کور در غرب بهره برداری می کرده اند تا زمینه را برای حضور مستعمرین و مستکبرین فراهم سازند و بتوانند مقاومت فلسطینی و عربی را به عنوان "تروریسم" معرفی نمایند. اسرائیل و آمریکا این عنوان را به همه انواع مقاومت در برابر اشغال گری می دهند، ولی این عنوان در نزد افکار عمومی ملّت ها از جمله ملل غرب مقبول واقع نشده است.

امّا بعد از عملیات یازده سپتامبر، اسرائیل گمشده رسانه ای اش را پیدا کرد و با سوءاستفاده از ترس و هراس به وجود آمده در افکار عمومی جهان، به بدترین وجه شروع به بهره برداری کرد.. و سپس به نام مبارزه با تروریسم کشتارگاه های آمریکایی در سرزمین عراق و افغانستان و جنگ لبنان در 2006 و جنگ غزه 2009 و ... به وجود آمد.


وکلای آمریکایی تحت فشار شدید خانواده قربانیان یازده سپتامبر 2001 به اسناد سرّی در خصوص ارتباط عربستان سعودی با تروریست ها دست یافتند، این اسناد باعث ایجاد مناقشاتی با هر دو دولت جرج بوش پسر و باراک اوباما شد که هشت سال طول کشید ولی هر دو دولت اخیر با انتشار مضمون آن اسناد موافقت نکردند.


امّا روزنامه نیویورک تایمز برخی مضامین آن اسناد را منتشر کرد.. برخی موارد ذکر شده در این اسناد در ذیل می آید: وکلای خانواده قربانیان یازده سپتامبر می گویند این اسناد به موجب قوانین آزادی اطلاعات بر حمایت همه جانبه سعودی از سازمان القاعده را صحّه می گذارد.

ادامه مطلب...

نویسنده : مهدی قاسمی
در تاریخ : سه شنبه 91/3/30
 
لینک دوستان ما
نویسندگان
آرشیو مطالب
تبلیغات
سایت های مفید